onsdag 29 februari 2012

Nostalgitönt

ahhhhh, haft världens bästa nostalgitripp. Det började i natt när jag satt och lyssnade på låtar som Devin Taylor – Pokemon R / B - Gym och Sideview – Super Mario Bros. Sen idag gick jag in på Market på min älskade mobil och hittade:


Jag blev uppriktigt lycklig när jag hittade spelet. Saknar bara de sega gummiknapparna. Lite sjukt ändå att jag sitter och spelar Snake 97 på min SGS2. Men det är faktiskt ett av de bästa spelen som någonsin kommer att finnas.

För att fortsätta nostalgitrippen tankade jag även en GB/GBC-emulator och spelen som jag spenderade hela min barndom med. När jag var liten spenderade jag nog mer tid med mitt Gameboy än vad jag gjorde med mina vänner. Helt sinnessjukt hur mycket jag spelade.


Pokémon Yellow. Mitt första Pokémonspel. Ahhh. 
Spelade dock detta i somras så inte lika nostalgiskt som med de andra spelen. 
Fortfarande lika awesome. Spelet jag spelat mest av alla spel. 
Det och alla andra Pokémonspel jag hade.

Hade väl typ tre pokémonspel som jag kom upp i 300+ timmar speltid på.
900 timmar. 37.5 dygn. Hade inget liv.


Legend of Zelda: Links Awakening. 
Ahhh, wie.

Super Mario. 
Super Mario och Super Mario 3 är tillsammans med Pokémon det bästa Nintendo någonsin släppt. 
... Och jag älskar nintendo.


Och slutligen, Warioland 2. 
Det första spelet jag fick till mitt Gameboy Color. 
Minns att jag tyckte det var jävligt svårt när jag fick det.
Men fan vad roligt jag hade.

Det bästa med spelen är nästan soundtracken. Tills man kommer till den nivå när man hört samma fem sekunder långa ljudslinga i timmar och man bara vill kasta ut skiten genom fönstret... Men stänger av ljudet istället.

Det jag tänkte säga var att jag var världens nörd när jag var liten... Och jag är det nog än idag. Nu ska jag spela lite. Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar