söndag 26 februari 2012

Lycka

AHHH! Kaptenen igår var så underbar att jag höll på att avlida. Helt sinnes. Han levererade big time. Som alltid. Det var sjukt på riktigt. Obeskrivligt. Hamnade i trans, det var bara jag, nästan 3000 personers lycka och de på scenen. Stod längst fram och skrek, hoppade, dansade och var sådär lycklig man bara kan bli. Insåg att jag kan varenda jävla ord ur hans texter utantill, att höra texterna sjungas av hela lokalen och Kaptenen själv live var det bästabästabästa. Det slog faktiskt de andra gånger jag sett honom live, till och med pl-konserten men hästlängder och den var sjuk. Fucking Promoe var med under Bua! Vi buade ut Carl Bildt, det var fett. Sista låten blev Trasig, vid det laget var jag så lycklig att jag inte visste vad jag skulle göra av mig själv. Hade jag inte fått höra den så hade jag nog gråtit lite. Åhhhhhhh. Blir lycklig bara jag tänker på det.

Något av det bästa är att Kapten Röd är så jävla jordnära, han verkade fortfarande uppriktigt förvånad över publikens respons, lika förvånad som alltid, trots priserna på P3Guld, Kingsize och allt. Hade väl jag också varit ifall jag haft den framgången under den korta tidsperioden i och för sig.

Efter konserten kunde jag knappt gå. Hade så ont i kroppen att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra av mig själv. Det har jag även haft idag, har gått runt och haltat som att jag vore handikappad. Har även känt mig oerhört handikappad. Imorse kunde jag i princip inte resa mig upp, än mindre sträcka på benen, för att inte tala om min stackars rygg som jag haft så ont i hela veckan att jag inte kunnat sova... Över huvud taget.


Taggad brud påväg till Göteborg.


Sovande brud påväg till Göteborg.


Ganska taggad publik under Stor.


Movits!


Kaptenen och Promoe under Bua!

Självaste Kaptenen och Bas-Lars (Svenska Akademien)
(Ja, så nära scen stod jag, nästan lika nära som han med kameran)

Och nej, bättre bilder blev det inte, var lite för upptagen med att ha jävligt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar