fredag 9 mars 2012

Hähä

Igår var jag på operan Lady Macbeth från Mzensk. Det var riktigt fett. Var sjukt imponerad. Det var stört bra komponerat. Orkestern var helt jävla underbar. Klockrent helt enkelt. Innan operan spontanköpte jag ett par skor trots att jag egentligen inte har råd med det. Var också på pedagogen för att gå på föreläsningar om kvinnors situation i världen för att få lite material till nästa nummer av skoltidningen. Lite frustrerande ibland då jag inte är feminist. Visst, jag tycker helt klart att kvinnor i vissa delar av världen förtjänar fler rättigheter och bättre liv. Men förlåt, jag kan inte ta folk seriöst när de tycker att man ska skapa världsfred genom att alla kvinnor också ska gå med i militären. Som bara låter kvinnor sitta i styrelsen för att det finns andra styrelser som enbart består av män. Om man är missnöjd med något, är det inte lämpligare att föregå med ett gott exempel och visa att det funkar istället för att göra något lika dumt?

Ikväll ska jag på Den svenska björnstammen, just nu är jag inte taggad över huvud taget, känner mest för att ligga hemma, halvsova och kolla på SVT. Men blir nog taggad senare... Hoppas jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar